۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

آمادگی ائتلاف ملی سوریه برای گفتگو با معاون بشار اسد

 فرقان نیوز: به نقل از سنی آنلاین"معاذ الخطیب"، رئیس ائتلاف ملی سوریه روز گذشته، از آمادگی این ائتلاف برای مذاکره با فاروق الشرع، معاون رئیس جمهوری سوریه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاذ الخطیب روز دوشنبه (۴ فوریه/۱۶ بهمن) در جریان یک گفتگوی تلویزیونی پیشنهاد داد، چنانچه دولت سوریه تمایلی به انجام گفتگو دارد، معاون رئیس جمهوری را برای این منظور معرفی کند.
رئیس ائتلاف ملی سوریه گفت: «آقای الشرع ملاحظه می ‌کند که از آغاز بحران در سوریه هیچ چیز در مسیر صحیح حرکت نکرده است. اینکه الشرع عضوی از دولت به حساب می‌ آید، بدین معنا نیست که امکان رایزنی با او وجود ندارد.»

معاذ الخطیب همچنین اظهار داشت: «نه آمریکا و نه روسیه و نه دیگر کشورها طرحی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه ندارند؛ راه حل پایان دادن به بحران سوریه تنها در دستان مردمی است که این انقلاب را آغاز کردند.»

معاذ الخطیب در عین حال دو شرط برای مذاکره با نمایندگان دولت سوریه تعیین کرده است؛ آزادی ۱۶۰ هزار نفر از افرای که در زندان‌ها و مراکز امنیتی سوریه به سر می ‌برند، و همچنین صدور مجدد روادید توسط سفارتخانه‌ های سوریه برای شهروندان سوری در تبعید.

از سوی دیگر فاروق الشرع، معاون رئیس جمهوری سوریه نیز در ماه دسامبر گذشته تاکید کرده بود که بر خلاف بشار اسد، انجام مذاکرات با نیروهای مخالف را مفید و لازم می ‌داند.
فاروق الشرع ۲۲ سال وزیر خارجه سوریه بوده و از سوی اتحادیه عرب و سازمان ملل به عنوان جانشین احتمالی بشار اسد در صورت پیشرفت در مذاکرات مطرح شده است.

هیچ نظری موجود نیست: