۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

یک ایرانی به اتهام جاسوسی به 15 سال زندان در باکو محکوم شد

فرقان نیوز: دادگاهی در جمهوری آذربایجان یک ایرانی را به اتهام جاسوسی برای ایران وهمچنین برنامه ریزی و توطئه برای حمله به سفارت اسرائیل درباکو پایتخت این کشور به 15 سال زندان محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دادگاه جرایم جنایی باکو روز شنبه 12-10-2013 با تایید این خبر گفت:" دادگاه جنایی بهرام فیضی شهروند ایرانی را که در ماه مارس در این کشور بازداشت شد، به جرم برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل در باکو به 15 سال زندان محکوم کرد.

براساس مدارک دادگاه، فیضی علاوه بر توطئه برای حمله به سفارت اسرائیل، به جرم جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی ایران و حمل مواد مخدر نیز محکوم شده است. 

روابط باکو و تهران دوران بحرانی خود را طی می کند، باکو سال گذشته تهران را متهم کرد که برای برهم زدن مسابقه موسیقی "یورو ویژن" توطئه چینی کرده است.

به گفته منابع امنیتی آذربایجان قرار بود مزدوران ایران در این مراسم حملاتی تروریستی را از راه بمب گذاری در محل مراسم انجام دهند اما قبل از اقدام عناصر مرتبط به ایران دستگیر شدند. 

دستکم هفت جاسوس ایرانی سال گذشته در باکو دستگیر شدند، این جاسوس ها پس از محاکمه به حبس های های طولانی محکوم شدند.

گفتنی است که  29 تن  دیگر که متهم  به جاسوسی و خرابکاری هستند،  قرار است به  زودی محاکمه شوند.

کشور نفت خیز و ثروتمند آذربایجان دارای روابط گرم سیاسی با اسرائیل و آمریکا بوده و یکی از تامین کنندگان نفت  اروپا  نیز می باشد.

هیچ نظری موجود نیست: