۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

مسلمان شدن سیاستمدار هلندی مخالف اسلام

فرقان نیوز: یک سیاستمدار هلندی که عضو شورای شهر لاهه و از اعضای پیشین حزب افراطی و راست‏گرای آزادی (تحت ریاست گرت فیلدرز) است، رسما به اسلام گرویده و در صفحه تویتر خود شهادتین را بر زبان آورد. این خبر جنجال بسیاری برپا کرده و در روزنامه های هلندی و بلژیکی و سایت‏ها و شبکه های اجتماعی به سرعت در حال انتشار است.
به گزارش بخش عربی سایت رادیو بین المللی هلند، "آرناود وان دورن" در پست‏های اخیر خود در تویتر از عکس العمل‏های تند و نفرت آلود برخی مخاطبینش اظهار تاسف کرده و نوشته است: «این همه کامنت‏های سرشار از نفرت و حماقت در شبکه های اجتماعی باعث تاسف است. اما از حمایت و عکس العمل‏های مثبت دیگران نیز ممنونم.»

جالب توجه این است که این نفرت مورد اشاره وان دورن در گذشته ای نزدیک به خود او نسبت داده می شد، زمانی که به عنوان عضوی از حزب راست‏گرای آزادی، دشمنی با اسلام را تفکر اصلی و آرم و نشانه حرکت خود قرار داده و در هر انتخابات و فعالیت سیاسی اعم از داخلی و بین المللی به اسلام حمله می کرد. این مسئله باعث شده است برخی در صحت این خبر تردید کرده و اسلام آوردن او را شایعه بدانند، اما وان دورن خود در گفتگویی در تویتر به صراحت گرایش خود به اسلام را تایید کرده و اعلام کرده است که علاقه ای ندارد در مورد جزئیات این مسئله صحبت کند، زیرا آن را مربوط به زندگی شخصی خود می داند، و برای حفظ حریم خصوصی خود علاقه ای به توضیح بیشتر ندارد.

از سوی دیگر سایت هلندی joop.nl اعلام کرده است که از خلال یک تماس تلفنی کوتاه با وان دورن از اسلام آوردن او اطمینان یافته، و همچنین پس از تماس با مسئولین مسجد "السنة" در شهر لاهه دریافته است که وان دورن به این مسجد رفته تا اسلام خود را اعلام کند و به مسئولین مسجد اجازه انتشار این خبر را داده است.
از نکات جالب توجه دیگر این است که مسجد "السنة" خود از موضوعات جنجال برانگیز و از دشمنان حزب آزادی به شمار می رود، چرا که امام این مسجد "فواز الجنید" به مواضع قاطع در دفاع از اسلام مشهور است و در مسائل جنجال برانگیزی مانند برابری زن و مرد و نظایر آن با موضع گیری‏های صریح خشم مخالفین اسلام را برانگیخته است.

آرناود وان دورن شخصیتی جنجالی و پرحاشیه به شمار می رود. وی در سال 2011 پس از متهم شدن به تخلفات مالی و در حالی که مسئول بودجه اعضای حزب آزادی در شورای شهر لاهه بود، از حزب آزادی اخراج شد. حزب آزادی اعلام کرد تخلفات وی در حدی بوده که امکان حفظ او وجود نداشته و تنها راه ممکن اخراج وی بوده است. پس از آن، وان دورن یک بار دیگر به دلیل کشف یک اسلحه صوتی در منزلش تحت تعقیب قانونی قرار گرفت، و در آخرین جنجال، وی به انتشار اطلاعات سری مربوط به شورای شهر لاهه متهم شد.
این جنجال‏ها و مشکلات باعث شده است برخی هنوز در هدف و علت گرایش وان دورن به اسلام تردید داشته باشند، به طوری که یکی از سایت‏های هلندی ادعا کرده است وان دورن قبلا نیز برای نفوذ به شبکه های مواد مخدر خود را به عنوان یک تاجر مواد جا زده است، و ممکن است گرایش او به اسلام نیز تلاشی برای نفوذ به محافل اسلام گرایان باشد. این شائبه وقتی قوت می گیرد که بدانیم حزب آزادی که وان دورن قبلا عضو آن بوده است اسلام را خطری حقیقی و جدی برای تمام جهان می داند و به دنبال نابودی کامل این دین است.

هیچ نظری موجود نیست: