۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

الخطیب: آماده ام با نمایندگان رژیم اسد در شمال سوریه گفت و گو کنم

فرقان نیوز: معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری روز دوشنبه11-2-2013 بار دیگر از آمادگی خود برای گفت و گو با نمایندگان رژیم بشار اسد خبر داد.

به گزارش العربیه ، الخطیب اظهار داشت که وی آماده است در مناطق آزاد شده در شمال سوریه با نمایندگان رژیم ، درباره برکناری بشار اسد به گفت و گو بنشیند.

رئیس ائتلاف ملی سوریه در حالی این اظهارات را بیان می کند که پیش از این برای پذیرش پیشنهادش از سوی رژیم دمشق ، تا روز یکشنبه (دیروز) مهلت داده بود.

الخطیب تاکید کرد که با وجود بی اعتمادی وی نسبت به رژیمی که به قتل عام مردم سوریه ادامه می دهد و نانوایی ها را بمباران می کند ، اما مذاکره را جهت برکناری اسد و جلوگیری از خونریزی بیشتر پذیرفته است.

وی درباره بی پاسخ گذاشتن پیشنهادش از سوی دمشق، گفت :" رژیم اسد این فرصت کم نظیر را از دست داد و پیامی منفی به مردم سوریه و جامعه جهانی فرستاد."

الخطیب رژیم سوریه را متهم کرد که با قرار دادن پیش شرط های غیر قابل قبول برای گفت و گو از جمله مذاکره در داخل سوریه ، در پی ناکام نهادن پیشنهاد مذاکره بوده است.

وی از رژیم سوریه خواست اسامی کشته ها و بازداشت شدگان مخالفان را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.

معاذ الخطیب روز گذشته با اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد. الابراهیمی در این دیدار بار دیگر بر حمایت خود از پیشنهاد الخطیب برای گفت و گو با رژیم سوریه تاکید کرد.

هیچ نظری موجود نیست: