۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

گسترش تلاش های حکومت لیبی برای مبارزه با نشر تشیع


فرقان نیوز: به نقل از سنی نیوز: برخی از منابع مطلع در لیبی ادعا می کنند حکومت لیبی ورود هر شخصی که قبلا سفری به ایران داشته است را به کشور ممنوع کرده است. گفته می شود این اقدام برای مبارزه با تلاش های حکومت ایران در راه نشر تشیع در لیبی انجام می شود.
 
به گزارش مفکرة الاسلام، مسئولین فرودگاه طرابلس جدیدا به هر مسافری که در پاسپورتش مهر ورود به ایران داشته باشد اجازه ورود به کشور لیبی را نمی دهند.

در همین راستا گفته می شود سفارت لبنان به برخی رسانه ها گفته است که چند شهروند لبنانی که سابقه سفر به ایران را داشته اند از ورود به این کشور منع شده اند.
هر چند حکومت لیبی تاکنون در مورد این اخبار موضع رسمی اتخاذ نکرده و آن را تایید یا رد نکرده است، اما بر فرض صحت این اخبار و با توجه به سفر بسیاری از شهروندان لبنانی به ایران و روابط نزدیک شیعیان لبنان با این کشور، بسیاری از مردم لبنان امکان ورود به لیبی را نخواهند داشت.
لازم به یادآوری است که پس از سقوط حکومت قذافی و آغاز فعالیت های ایران برای نشر تشیع و نفوذ در بین مردم مالکی مذهب لیبی، علما و مسئولین حکومتی این کشور چندین بار به صراحت در این باره موضع گرفته و از ایران خواسته اند دست از فتنه گری و دامن زدن به اختلافات مذهبی بردارد.

هیچ نظری موجود نیست: